Service aftaler på pillefyr

serviceaftale pillefyrUanset om du er ejer af et pillefyr eller om du overvejer at købe et, så er det en overvejelse værd, at tage et kig på en serviceaftale. En serviceaftale betyder, at man en gang årligt får besøg af en uddannet fagmand, som går fyret igennem og sikrer, at der ikke er noget i stykker og at pillefyret kører optimalt.

Valg af serviceaftale.

Det er rigtigt vigtigt at man vælger en fagmand, som har de nødvendige specialiseringer og certificeringer i netop dit pillefyr og nogle gange også i de enkelte modeller. En af de helt store forhandlere herhjemme er Hedestoker og selv hos dem kan du kun få serviceaftaler på bestemte pillefyr. Så hvis du fx har et Blackstar+ pillefyr, så kan du godt bestille en serviceaftale hos Hedestoker. Men hvis du har fx et Baxi, så skal du ud og have fundet en vvs-mand, som tilbyder en aftale på det.

Kør mere effektivt

Et optimeret pillefyr kører langt mere effektivt end et pillefyr, der ikke har været servicetjekket længe, det sparer dig derfor penge på træpiller, da den udnytter varmen fra træpillerne bedre. Det skal dog siges, at der er nogle, som selv har så stor indsigt i deres fyr, at de godt selv kan stå for den årlige gennemgang og som er i stand til hele tiden at holde sig opdateret, så de får indstillet fyret optimalt. I dag vælger rigtig mange at melde sig ind i Facebook grupper, som handler om netop deres pillefyr og der er også rigtig mange gode råd at hente. Der er dog også mindre gode, da alle har en mening og den sjældent er magen til de andres. Så man skal kunne skille skidt fra kanel, hvis man vælger den løsning i stedet.
Hvis man tager prisen i betragtning, så skal man ikke bruge meget tid ved fyret, før pengene ville være givet godt ud til en serviceaftale. Alt efter om man bor i Jylland eller på Fyn, så tager et firma som Hedestoker mellem 2000 og 2200 kr. for at komme og gå fyret igennem. Du kan se mere om priser og service på https://hedestoker.dk/pillefyrsservice-og-reparation.html

Årligt servicebesøg til dit pillefyr

Hvis du tegner et service‐abonnement hos Hedestoker, får du et årligt servicebesøg. Hedestoker tilbyder også enkeltbesøg, men et årligt besøg er klogere, fordi du ikke altid ved, hvis der er et problem med dit fyr. Selv hvis fyret ikke har fejl og mangler, er det altid godt at få den optimeret, så den køre bedst økonomisk.
Ved et servicebesøg foretages blandt andet rensning af pillefyr og pillebrænder. Dette er noget, som optimerer forbrændingen i dit pillefyr, så det er mere økonomisk. Fyret tjekkes også for eventuelle tæringer og utætheder, da dette er ikke noget, som mange ofte overser.
Man går også altid indstillingerne igennem og justerer ind, så fyret igen kører optimalt i forhold til de piller, som bliver brugt.
Kontrol og service af eltænder og fotocenter. Kontrol af alle elektriske dele, herunder motor, motorprint og stik m.m. kontrollen af alle de specifikke elektriske dele i fyret er noget, kun de professionelle har styr på, de vil vide, hvordan de skal fungere, for at fyret kører optimalt.

Hvorfor Hedestoker?

Hedestoker laver ikke kun serviceaftaler, men sælger også pillefyr. Du kan godt bestille en serviceaftale hos Hedestoker, selvom du ikke har købt dit pillefyr hos dem. De specialister og ved præcis, hvordan et pillefyr skal fungere for at få mest udbytte af træpiller, og er nemmest for kunden at bruge.
Deres servicebesøg garanterer, at dit pillefyr holder længere og fungerer optimalt. Derudover har de tid, når de kommer ud til at høre på, om kunden har nogle specifikke udfordringer, som de gerne vil have hjælp til. De kan også hjælpe til, hvis der er indstillinger, man har problemer med.